Den bortglömda gruvan?

Många gånger när jag har ridit runt i Firgroves skogar har jag börjat fundera över varför Silvergladegruvan finns och vad den ska ha för funktion.
Änsålänge har vi inte haft så många uppdrag där gruvan har fått varit med, jag tror att den enda gången var då man skulle bygga hönshusen och behövde plankor.
Varför finns den egentligen om vi inte ens får uppdrag där? Kan det vara så att gruvan kommer att vara en viktig plats i framtida uppdrag? 
Silvergladegruvan som den heter verkar vara övergiven och  välldigt gammal, men vad var det egentligen som gjorde att alla som arbetade där slutade och övergav sitt arbete? 
Tänk om det har något med Garnok eller någon annan ondska som lurar under jorden att göra, kanske var det bara något ras som orskade svåra skador hos de arbetande.
Vad det än vad så skulle jag verkligen vilja veta mer om det och om själva gruvan!
 
Jag tycker att det skulle vara kul om vi fick se lite mer av gruvan och Kanske att vi kan få gå ner i något gruvschakt i framtiden. 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: