Spejare och soulriders

I onsdagens uppdatering var det fler uppdrag till huvudberättelsen, vi fick då chansen att lära känna två nya karaktärer i spelet, Nämligen Spejarmästaren och Lindas häst Meteor.
Först och främst vill jag bara säga att jag beundrar Spejarmästers utseénde, han ser välldigt mystisk och hemlighetsfull ut där han står i sin grotta längst upp i bergen.
 
Tillbaka till det jag egentligen ville ta upp och det är Jarls gravvalv. 
Innuti Gravvalvet borde det logiskt sett finnas 4st portar/valv, vi har nu öppnat ett av dem med hjälp av Linda. 
Linda är i "Månens tecken" (eller hur man ska säga det) så det var bara hon som kunde öppna valvet med månsymbolen. 
Eftersom att nästa port att ta sig förbi har en stjärn symbol borde det betyda att det är Lisa som ska öppna den. 
Problemet för att få upp den porten är ju att Lisa just nu sitter någonstans uppe i Grådaggsbergen, där hon förmodligen är fast bunden eller inlåst av någon av Mr Sands medhjälpare.
Efter dessa uppdrag har jag kännt att det börjar lukta lite "södra Jorvik" av det hela! Lisa sitter fast i grådaggsbergen och den platsen ligger på södra Jorvik, såå borde det inte vara så att vi måste rädda Lisa för att kunna komma in i stjärnporten? 
Älskar verkligen lindas krafter! Det skulle vara ganska coolt om vi också skulle kunna göra sådär en dag..
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: