Level 2 hästar?

När hästfunktionen kom informerade sso oss om att de första hästarna som skulle komma ut var level 1 hästar och skulle vara kring 14 stycken.
Jag funderar nu på om de hästar som kommer att komma efter att denna lista med hästraser tagit slut kommer att vara level 2 hästar? 
Egentligen vad skulle det innebära att en häst är i level 2? Att den startar i level 2 så att man inte behöva levla ifrån level 1? Att den kommer att ha mer rasbonus?
Det känns mest rimligt att dessa hästar kommer att ha mer rasbonus än level 1 hästarna.
Jag tror att ingen av de hästar som har kommit har fått rasbonus i snabbhet, så det kanske är det som är förändringen för level 2 hästarna, att de är snabbare.
Level 1 hästarna skulle vara kring 14 stycken hästar men just nu vet vi att det ska vara kring 17 hästar som kommer att komma, en hel del har redan kommit plus att vi fick lägga till friesern till listan.
När sso publicerade listan stod det 15 olika hästraser där men efter ett tag kom friesern och riktigt "golvade" oss. Det var nog ingen som hade räknat med det, alla hade nog tänkt att sso skulle följa listan. 
För ett tag sedan lyckades vi även få reda på att de vackra araberna ska komma till sso, även fast det inte har kommit ut i nyheterna lyckades vi lista ut det.
Jag undrar om två eller en av dessa hästar kommer att bli level 2 hästar, då kan man ju bara undra vilka. 
Om det nu blir så att ingen av dessa hästar som vi vt om ska komma är level 2 hästar borde vi ju få ännu en lista över hästar som ska komma, eller?
 
Det jag har strukit under är dem sakerna som jag funderar mest över.. OM det ens kommer level 2 hästar och om alla 17 hästar som vi redan vet om kommer att vara level 1 hästar, eller om 14 av dem är level 1 och de andra 3 blir level 2..
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: