Affärer och färjor?

Idag kom äntligen de efterlängtade ponnyerna! Hade verkligen inte förväntat mig att de skulle komma redan nu, det var ju lixom en vecka sedan de avslöjade att de skulle komma i framtiden!
Vill så gärna ha en men har sagt till mig själv att inte köpa en ny häst innan Aboo och Ice är färdiglevlade... som antagligen tar ett par veckor!
 
Förutom ponnyerna kom det en helt ny hamn till Fort-Pinta! Det första jag reagerade på var de små husen som stod uppställda på en ensam brygga. Antagligen kommer det att vara små affärer där så småning om. 
Ännu en sak som jag började fundera över var att hmm.. Fort-Pinta, Silverglades sydligaste stad/fort, känns ju lite som en hamnstad. Jag kom att tänka på en mening som en klok man (även känd som Herman) sa till mig en gång "Vi kommer att mötas igen Nichole. När bron i Nilmers högland är lagad, eller om färjetrafiken kommer igång igen så kommer vi ses i Jorvikstallet."
Notera orden "eller om färjetrafiken kommer igång igen", tänk er om det kommer att gå färjor ifrån Fort-Pinta? När namnen över platser i södra Jorvik fanns på kartan kunde man se Fort Maria, som nästan låter lite som ett syskon fort till Fort-Pinta! Det skulle ju inte vara omöjligt att det kommer att gå färjor där emellan! 
Bilden är tagen ifrån en av mina andra användare som jag inte använder längre! :)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: